søndag den 25. november 2012

Så det Spisetid...







Opdagede at tapetet på baggrunden her er magen til det vi har i den ene stue.. Det synes jeg er ret fint...

Spaghetti bolognese har vi prøvet.

Og yndlingsopskriften.





 En af de aller aller bedste kogebøger jeg har er den nye "Spisetid", som Louisa Loreng har skrevet.
 
Opskrifterne er let tilgængelige, men alligevel sjove og lidt anderledes, og billederne er så usigeligt fine og appetitlige, at jeg bliver sulten med det samme, jeg vender en side i bogen.
 
Bogens styling er skøn. Der er bla brugt tapeter (...jeg opdagede, at der på to af siderne er brugt samme tapet, som det vi har i stuen...), gamle små legesager og bøger, fine servietter og lækkert service. Det er med til at gøre bogen til helt sin egen. I mit univers er det ret nytænkende at foodstyle billeder i en kogebog med interiør på den måde.
 
Bogen er henvendt til familier, og der er opskrifter til både morgenmad, madpakker, de syndige ting, det der kan drikkes og de mere almindelige aftensmåltider. Man behøver dog ingenlunde at have børn, for at synes at bogen og opskrifterne er fantastiske...
 
Vi har prøvet Spaghetti Bolognese opskriften, som var super lækker, og så er jeg faldet fuldstændigt for opskriften på rødbede cupcakes.
Den opskrift har jeg været i lag med hele to gange siden jeg fik bogen og den er GOD...
Og så blev de ret fine med deres lyserøde cheese/rødbede topping og krymmel..
Mums...
 

16 kommentarer:

Laura sagde ...

Jeg er også faldet fuldstændig for den bog! Og jeg er helt enig med dig i at billederne er fantastiske - jeg elsker især børnebøgerne! Her til aften har vi lavet falaflerne, og de blev vildt lækre og en stor succes, selvom det var min falafel-debut :-)

p.s. jeg er glad for, at alle igen kan kommentere, og har ikke så meget imod at skulle skrive talkoden:-)

Unknown sagde ...

Den ser super god ud den kogebog, flotte billeder og opsætning. Håber opskrifterne er et hit

Anita sagde ...

Avra, hvor ser den lækker ud med de appetitlige billeder, den tror jeg da nok lige skal på ønskesedlen herhjemme.
Tak for tippet :)

Mai-Britt sagde ...

Den ser bare så lækker ud den kogebog. Har hendes første og denne står øverst på min ønskeliste til jul.

Mvh
Mai-Brittf

bare WUNDERBAR sagde ...

Laura-
Jeg er simpelthen også så glad for den.. Kan også rigtigt godt li bare at kigge i den.. :) SMUKKE billeder... Og de ting vi har lavet har altså været lækre.. :)

jeg vidste slet ikk man skal lægge en kode for at kunne kommentere? Er det der hvor man skal skrive et tal og et ord? hvis ja, så skal jeg da have det fjernet på en el anden måde asap... :(

Pernille-
Det synes jeg de er, ihvertfald de to vi har afprøvet.. Og så elsker jeg at de fleste af opskrifterne laves med gængse ting, så jeg ikke skal alle mulige steder hen... :)

Lis sagde ...

Det lyder som en lækker bog. jeg elsker billeder der siger mere end bare se her. Billeder man kan gå på opdagelse i. Lækkert.
Faldt for den med æg i toast, må da være lækkert til morgenmad, uhm ...

uhm jeg må have den på ønskesedlen.

Kh. Lis

Laura sagde ...

Nej, hos dig skal man ikke skrive en kode, men det skal man andre steder i blogland. Og jeg kunne huske noget om, at du skrev, at du for alt i verden ville undgå den, og så ville jeg bare lige sige, at hvis du slipper for spam med en talkode, gjorde det ikke mig noget at skrive den :-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Anita-
Havde jeg den ikke, var den også røget på min ønskeseddel.. Elsker bøger... :)

Mai-britt-
Vidste faktisk ikke at hun havde lavet flere, det må jeg da ud og kigge efter.. :)

Lis-
Jeg synes også at den med i æg i toast var vildt lækker og sjov.. Den er rigtigt flot på billedet.. :)

Laura-
Arh på den måde.. Troede lige at man skulle skrive en.. :)
Det er jeg ikke så tosset med nemlig.. :)
Får ikke så meget spam at jeg ikk kan sortere det fra i kommentarmoderationen.. ;)

Maiken sagde ...

Det ser meget indbydende ud. Jeg har altså et ret svagt punkt for kogebøger med lækkert layout, men får dem luftet alt for lidt;).

bare WUNDERBAR sagde ...

Maiken-
Denne her er simpelthen bare top lækker.. Super super fin... Alle billederne er fint stylede med hver deres.. Kan virkeligt anbefales.. :)

Mai-Britt sagde ...

Hendes først kogebog hedder "vild med hverdagen":)

Banebakken sagde ...

Den boka så helt herlig ut! Jeg elsker flott bilder av mat og matvarer, som er så gjennomførte at det nesten får deg til å kjenne smaken i munnen når du ser bildet.
Mat er virkelig en kunst!

: ) Ha en nydelig uke


Klem,
Maria.

Fru Kongen sagde ...

Den ser sørm fin ud, måske endnu et gaveønske på listen :-)

Marian N. Larsen sagde ...

Jeg er virkelig også glad for min SPISETID. Jeg elsker gode hverdagsopskrifter med variation i smag, årstid og råvarer. Louisa Lorang er min hverdagshelt!

Bogen er også et hit selvom man ikke er en børnefamilie! I vores 2somme husholdning har vi stor glæde af bogens opskrifter

det ALLERBEDSTE... sagde ...

Ihh, hvor ser det hele bare lækkert og indbydende ud! Den kan vist liiige nå at komme på min ønskeseddel:0)
Kh. Louise

Kaylovesvintage sagde ...

that looks like a great book